Obchodní podmínky e-shop

Ve VOP najdete všechny důležité právní informace týkající se prodeje bylinkových svazků prostřednictvím e-shopu na www.martinacepova.cz. VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než si výrobek zakoupíte. VOP obsahují i tzv. sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy ve smyslu § 1820 občanského zákoníku. Před vlastním uzavřením smlouvy projevujete svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného okénka v objednávkovém formuláři. VOP se tím stanou nedílnou součástí uzavřené smlouvy a budou pro Vás závazné. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Děkuji za Váš čas, který jejich pročtení věnujete.

Děkuji za Váš čas, který jejich pročtení věnujete.

Obsah VOP

1. Důležité pojmy, instituty a osoby

2. Sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy

3. Objednávka a uzavření smlouvy

4. Cena, platební podmínky a storno podmínky

5. Dodací podmínky

6. Odstoupení od smlouvy

7. Práva z vadného plnění, reklamační řád

8.  Spotřebitelské recenze

9. Závěrečná ustanovení

1. Důležité pojmy, instituty a osoby


1. Web: Webem pro účely těchto VOP rozumíme webové stránky www.martinacepova.cz.

2. Produkt: Produktem se rozumí bylinkové svazky.

U produktů rozlišuju podkategorii Produkt na zakázku, kterým se rozumí Produkt vytvořený individuálně pro Kupujícího nebo podle jeho požadavků až na základě objednávky. Pokud se některé ustanovení týká pouze Produktu na Zakázku, je to ve VOP výslovně uvedeno.

3. Poskytovatel:

Je fyzická osoba, která prodává Produkty nabízené prostřednictvím e-shopu na Webu. Poskytovatel je:

Martina Čepová

IČO: 08044961

Sídlo: Spojovací 415, 391 55, Chýnov

E-mail: info@martinacepova.cz

Poskytovatel je zapsaný v živnostenském rejstříku. Úřadem příslušným dle § 71 odst. 2 živnostenského zákona je Městský úřad Znojmo.

Adresa pro doručování je Palackého 1200/11, 669 02 Znojmo; nebo prostřednictvím Zásilkovny (Šitíčko pro miminka, Znojmo, Tyršova 1251/3, ID: 24186. Na uvedeném e-mailu jsem Vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.

Pokud je v textu VOP uvedeno "Já", "Mně", "Mé" apod., myslí se tím vždy Poskytovatel.

4. Kupující: Kupujícím je ten, kdo s Prodávajícím prostřednictvím Webu uzavře Kupní Smlouvu o koupi Produktu. Kupujícím může být jak spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická osoba (například spolek). Uživatel je v postavení kupujícího.

5. Spotřebitel: Spotřebitelem se podle platných právních předpisů rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. Dopad to má především na možnost odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů a na nároky z odpovědnosti za vady a vyřizování reklamací. Proto pokud jako Kupujícímu při uzavírání a plnění Smlouvy jednáte v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, práva Spotřebitele podle těchto VOP anebo uvedená v zákoně Vám nepřísluší.

6. Smlouva: Pokud je v dalším textu používán pojem "Smlouva", myslí se Smlouva o koupi Produktu, na základě které Kupující nakupuje Produkt od Prodávajícího. Proces uzavírání Smlouvy prostřednictvím Webu je popsán podrobně v těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena Vaší Objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem), a jejím potvrzením z mé strany a těmito VOP (VOP a souhlas s jejich obsahem je součástí objednávkového formuláře). O uzavření Smlouvy Vám zašlu e-mailem písemné potvrzení. Ustanovení VOP se použijí i v případech, kdy je Kupující Spotřebitelem a místo kupní ceny mi poskytuje své osobní údaje a současně jsme domluveni, že tyto údaje (typicky e-mailový kontakt) neslouží pouze k zaplacení Produktu nebo plnění zákonných povinností.

7. Smlouva uzavřená distančním způsobem: Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme Web.

8. Spotřebitelská smlouva: Je to Smlouva, ve které jako Kupující vystupuje Spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní Kupující. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to v těchto VOP výslovně uvedeno (tj. místo "Kupujícího" je uvedeno "Spotřebitel").

9. Závaznost VOP: V závěru objednávkového formuláře, ještě před odesláním objednávky, dáváte svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného políčka. Tím se VOP stávají nedílnou součástí Smlouvy a jsou jak pro Mě, tak pro Vás závazné.

10. Rozhodné právní předpisy: Jsou to platné právní předpisy, které se použijí na Smlouvu a vztah mezi námi z této Smlouvy vzniklý. Jedná se zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen "OZ") a v případech, kdy je Kupujícím Spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších právních předpisů.

11. Doručování: Pokud neuvedu jinak, mohu veškerá oznámení vůči Vám zasílat formou elektronické zprávy na Váš e-mail uvedený v objednávce. 

2. Sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy 

Jedná se o shrnutí informací dle § 1820 OZ.

1. Údaje o hlavních vlastnostech Produktu jsou vždy uvedené přímo v popisu daného Produktu na Webu. Kliknutím na Produkt se Vám zobrazí podrobný popis, včetně kupní ceny. V případě Produktu na zakázku Vám poskytnu bližší informace individuálně.

Údaje o Mé totožnosti, adresa sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty jsem již uvedla výše, v čl. I. odst. 3 VOP.

2. Cena Produktu je uvedena u popisu Produktu, kdy se jedná o cenu konečnou. V případě Produktu na zakázku je cena určena individuálně a a budete o ni předem informováni. Nejsem plátcem DPH. Vedle ceny za Produkt Kupující hradí náklady spojené s dodáním Produktu (o ceně související s dodáním Produktu budete vždy předem informováni). Bližší podrobnosti jsou uvedeny v čl. IV. VOP.

3. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení či telefonní hovory) si jako Kupující hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.

4. Produkty lze hradit klasickým bankovním převodem (po objednání Vám ode Mě přijde email s potvrzením přijetí objednávky a s informací ohledně platby – číslo účtu, splatnost) Podrobnosti jsou uvedeny v čl. IV. VOP.

5. Produkt je dodán dle podmínek a ve lhůtě uvedené na Webu u popisu Produktu a není-li lhůta uvedena na Webu, tak nejpozději do 14 dnů od zaplacení kupní ceny, a to s výjimkou Produktu na zakázku, kde je lhůta individuálně sjednaná podle objednaného Produktu na zakázku (běžná dodací lhůta se pohybuje v rozsahu 3-4 týdny). Bližší podrobnosti jsou uvedeny v čl. IV odst. 6 a v čl. V. VOP.

6. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy během 14 dní od jejího uzavření s výjimkou případů uvedených v Rozhodných právních předpisech. K odstoupení lze využít vzorový formulář, který tvoří přílohu VOP anebo odstoupit jakoukoli jinou formou tak, aby bylo zřejmé, od jaké Smlouvy Spotřebitel odstupuje a jakého Produktu se odstoupení týká. Bližší informace k odstoupení včetně případů nemožnosti odstoupení jsou specifikovány v čl. VI. VOP, kdy není možné odstoupit zejména v případě individuálně vyrobeného Produktu na zakázku.

7. Využije-li Spotřebitel právo na odstoupení od Smlouvy, nese náklady spojené s vrácením Produktu nevyplývali z Rozhodných právních předpisů jinak. Výše nákladů spojených s vrácením Produktu odpovídá obvyklým cenám dle poskytovatele poštovních/dopravních služeb.

8. Spotřebitel má právo reklamovat vadný Produkt a tím uplatnit svá práva z vadného plnění. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII. VOP.

9. Vyřizování stížností, orgány dohledu a státního dozoru: Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či mé činnosti nějakou stížnost, kontaktujte mě prosím na e-mailu cepova.ma@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti Vám zašlu na Váš e-mail uvedený v objednávce. Podnikám na základě živnostenského oprávnění, proto kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí především Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.

10. Mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů: Pokud mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 – Nové Město, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz.

3. Objednávka a uzavření smlouvy

1. Objednávání Produktu probíhá pouze přes Web, a to konkrétně vyplněním a odesláním objednávkového formuláře. Věnujte prosím pozornost popisu Produktu na Webu a v případě, že budete mít nejasnosti, neváhejte mě ještě před objednáním kontaktovat s Vašimi doplňujícími dotazy, a to zejména v případě Produktu na zakázku.

2. Veškeré informace uvedené na Webu jsou informativního charakteru. Jako Kupující berete na vědomí, že Produkt užíváte na vlastní riziko a že závisí pouze na Vás, jakým způsobem informace využijete a jakých výsledků dosáhnete. Jako Prodávající neodpovídám za vaše výsledky, které v souvislosti s používáním Produktu zaznamenáte, ani nenesu odpovědnost za jakoukoli případnou majetkovou či nemajetkovou újmu. Produkt nenahrazuje zdravotní péči. Pokud je v Produktu či v souvislosti s jeho poskytováním uvedeno doporučení na předchozí konzultaci s lékařem nebo jiným odborníkem, berte prosím toto doporučení vážně.

Jako Prodávající nejsem povinna s Vámi Smlouvu uzavřít. Jako Prodávající zároveň vylučuji použití ust. § 1732 odst. 2 OZ, tj. ze strany Prodávajícího se nejedná o nabídku k uzavření Smlouvy.

3. V objednávkovém formuláři je potřeba, aby jste jako Kupující pro uzavření Smlouvy vyplnili zejména jméno, příjmení, e-mail, kontaktní adresu a odlišují-li se tak fakturační a dodací adresu, způsob doručení, způsob zaplacení a vyberete si Produkt, a to kliknutím na vybraný Produkt (dále také jako "objednávkový formulář").

Před odesláním objednávkového formuláře máte možnost zadané údaje zkontrolovat a případně ještě opravit. Objednávkový formulář odešlete kliknutím na objednávací tlačítko "objednat" pod formulářem – objednávkou, čímž dojde k vytvoření Objednávky. Odesláním objednávkového formuláře a vytvořením Objednávky se současně zavazujete k platbě za objednaný Produkt. V případě Produktu na zakázku Vám Objednávku potvrdím až poté, co se domluvíme na podrobnostech o Produktu na zakázku, včetně Ceny a Vy potvrdíte individuálně sjednané podmínky.

4. O přijetí Vaší Objednávky Vás budu informovat e-mailem zaslaným na Váš e-mail vyplněný při Objednávce (dále také jako "Potvrzení objednávky"). Součástí tohoto e-mailu jsou také instrukce pro platbu za Produkt a faktura. Údaje v Potvrzení objednávky jste povinni si zkontrolovat a informovat Mě bezodkladně o případných chybách ve Vašich osobních údajích.

V případě Produktu na zakázku se s Vámi spojím a individuálně se domluvíme na podrobnostech Produktu.

5. Odesláním objednávky, jejím potvrzením z Mé strany je Smlouva uzavřena. Potvrzení objednávky je současně potvrzením o uzavření Smlouvy.

Pokud už dojde k uzavření Smlouvy, jakékoli změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy odstoupit, pokud to Rozhodné právní předpisy nebo tyto VOP umožňují.

6. Ustanovení o možnosti prohlédnutí Produktu před zaplacením Kupní ceny (§ 2119 OZ) se nepoužije.

7. V pochybnostech Vás mohu kontaktovat za účelem ověření pravosti Objednávky a nepodaří-li se pravost Objednávky ověřit, je taková Objednávka neurčitá a jako takovou se Objednávkou dále nezabývám.

8. Objednávat Produkt Webu je možné 24 hodině, 7 dní v týdnu. Upozorňuji, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti v důsledku nutné údržby Webu, anebo v důsledku okolností, za které neodpovídám, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.

4. Cena, platební podmínky a storno podmínky  

1. Cena Produktu. Konečná Cena je uvedena přímo u Produktu v jeho popisu na Webu, s výjimkou Produktu na zakázku, kde je uvedena Orientační cena (např. jako "cena od") a konečná Cena je určena až na základě specifikace Produktu na zakázku. Konečná Cena Produktu na zakázku je uvedena nejpozději v Potvrzení objednávky. Jako Prodávajícím nejsem plátce daně z přidané hodnoty. Cena je platná po celou dobu, kdy je uvedena na Webu, respektive v případě Produktu na zakázku v Potvrzení objednávky, pokud nedojde ke změně specifikace Produktu. Prodávající je schopen bez dalšího oprávnění měnit ceny uvedené na Webu

I pokud je na Webu možné objednávat z jiných zemí než České republiky, je možné hradit produkty pouze v Kč, tj. v českých korunách a dodání Produktu je možné i mimo Českou Republiku (Slovensko, Rakousko). Produkty je možné platit pouze v Kč, tj. v českých korunách. K Ceně Produktu se připočítají náklady spojené se zvoleným způsobem dodáním Produktu (dále také "Dopravné"), pokud vznikají (Cena a náklady spojené se zvoleným způsobem dodání dále jako "Kupní cena"). O výši Dopravného za zvolený způsob dodání Produktu budete informování nejpozději v objednávkovém formuláři.

Podrobnosti k Dodacím podmínkám jsou uvedeny v čl. V. VOP.

2. Sjednaná cena a případné chyby v uvedené ceně: Sjednanou cenou je Cena uvedená u Produktu v okamžiku odeslání Vaší Objednávky s výjimkou Produktu na zakázku.

Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení Ceny na Webu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání Ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, nejsem pak povinna Vám za takovou zjevně chybnou Cenu Produkt dodat, a to ani v případě, že došlo k uzavření Smlouvy. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné Ceny, jsem oprávněna od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátím nejpozději do 14 dní na stejný bankovní účet, ze které došlo k úhradě. Za odstoupení od Smlouvy se považuje i vrácení uhrazené částky bez přechozí písemné formy odstoupení. Výše uvedené platí i v případě zjevné chyby uvedené v nákladech spojených se zvoleným způsobem dodání.

3. Možnosti úhrady Kupní ceny:

Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na můj účet (platba trvá většinou 1 - 2 pracovní dny): pokyny k platbě, v podobě faktury či zálohové faktury, obdržíte v Potvrzení objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést své jméno, aby mohla být platba rychle spárována a Produkt co nejdříve dodán. V případě uvedení variabilního symbolu, jste povinni jej uvést při platbě. Variabilní symbol se uvádí pouze pokud je součástí pokynů k platbě.

4. Splatnost Kupní ceny: Kupní cena je splatná nejpozději do 7 dní od uzavření Smlouvy, není-li v popisu Produktu nebo v pokynech v platbě/faktuře uvedeno jinak. Datum splatnosti je uvedené na faktuře/v pokynech v platbě. V případě úhrady klasickým bankovním převodem je cena zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na mém bankovním účtu. Produkt není možné hradit formou splátkového kalendáře.

Kupní cena se hradí v českých korunách. Prodávající na vyžádání vystaví Kupujícímu doklad o zaplacení Kupní ceny.

5. Slevový kód a slevy z ceny: Má-li Kupující k dispozici Poukázku se Slevovým kódem, a u daného Produktu jej lze v době objednávky využít, je nezbytné, aby jej Kupující uvedl nejpozději v poznámkám v objednávkovém formuláři před jeho odesláním bez vyžádání ze strany Prodávajícího. Prodávající konečnou Cenu po uplatnění slevového kódu uvede v Potvrzení objednávky, kterou zasílá Kupujícímu.

Slevový kód je vystaven na dobu určitou určenou Prodávajícím a je uvedena na poukázce se Slevovým kódem. Pokud je příjemcem Slevového kódu osoba odlišná od Kupujícího, je za předání veškerých informací nezbytných k uplatnění Slevového kódu je třetí osoba povinna předat Kupujícímu veškeré informace nezbytné pro jeho uplatnění.

Případné slevy z Ceny Produkt poskytnuté Prodávajícím nelze vzájemně kombinovat/sčítat.

6. Dodání Produktu až po zaplacení Kupní ceny

Produkt je odeslán až po úplném zaplacení Kupní ceny, a to nejpozději do 14 dní od zaplacení, není-li uvedeno na Webu, nebo v Potvrzení Objednávky jinak.

Podrobnosti o způsobech dodání jsou uvedeny v čl. V. VOP a zvolený způsob dodání je uveden v Potvrzení objednávky. Zvolený způsob dodání si proto musíte zvolit nejpozději při vyplňování objednávkového formuláře.

5. Dodací podmínky

1. Možnosti dodání: Produkt je prozatím doručován v rámci České republiky. Dodání produktu probíhá prostřednictvím poskytovatele Zásilkovny, nebo osobně při předání.

Způsoby dopravy, resp. dodání:

Zásilkovna: vámi objednané zboží si můžete vyzvednout osobně na pobočce sítě Zásilkovna, kterou si vyberete. Zboží si můžete vyzvednout po obdržení potvrzovacího emailu a SMS. Následně běží standardní 5 denní lhůta na vyzvednutí zásilky. Cena dopravy je 90 Kč.

Osobní odběr: vámi objednané zboží si můžete vyzvednout po osobní domluvě ve Znojmě a uhradit bankovním převodem. Zboží si můžete vyzvednout po obdržení potvrzovacího emailu.

Pokud si zvolí Kupující zvláštní způsob dodání se souhlasem Prodávajícího, nese riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dodání Kupující.

2. Převzetí Produktu: V případě dodání sjednaným způsobem je Kupující povinen Produkt při dodání převzít.

Při převzetí Produktu od dopravce si prosím ihned zkontrolujte neporušenost obalů Produktu. Pokud zjistíte porušení obalu, ihned informujte dopravce. Pokud zjistíte porušení obalu v takovém rozsahu, který svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky, nejste povinni si Produkt převzít.

3. Porušení povinností při převzetí Produktu: Pokud z důvodu na Vaší straně je nutné Produkt opakovaně nebo jiným způsobem, než byl uveden v Potvrzení objednávky, doručovat, jste povinni uhradit dodatečné vzniklé náklady spojené s dodáním a to předem. Dokud nebudou dodatečně vzniklé náklady uhrazeny, nejsem povinna Produkt znova doručovat a v případě, že následně dojde k odstoupení od Smlouvy z důvodu jejího nepřevzetí a tím porušení Smlouvy, bude vrácena pouze Cena Produktu, nikoli Dopravné.  

6. Odstoupení od smlouvy

Odstoupení od Smlouvy Spotřebitelem bez uvedení důvodů a nemožnost odstoupení od Smlouvy

1. Jako Kupující a pokud jste zároveň Spotřebitelem, máte právo od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od uzavření Smlouvy i bez udání důvodů. Lhůta 14 dní je zachována, pokud je odstoupení v této lhůtě odesláno e-mailem nebo poštou na moji adresu nebo jste jiným jednoznačným způsobem od Smlouvy odstoupili. Odstoupení nemusíte žádným způsobem odůvodňovat.

2. Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že by Kupující odstupoval od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek splněná nebyla (např. by bylo odstoupení učiněno později než ve 14denní lhůtě), Kupujícího o této nemožnosti bez odkladu, nejpozději však do 14 dní, vyrozumím. Peníze v takovém případě Kupícímu vrátit nemohu, protože nedojde k platnému odstoupení od Smlouvy.

3. Od Smlouvy nelze odstoupit nelze mimo jiné odstoupit v případě Produktu vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, tedy v případě Produktu na zakázku, dále od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i Produktu, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným Produktem, od kupní smlouvy o dodávce Produktu v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech:

4. Jak Vy jako Kupující, tak Já jako Prodávající jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených Rozhodnými právními předpisy nebo uvedených v těchto VOP.

5. Jako Prodávající jsem oprávněna odstoupit od Smlouvy zejména v případech:

5.1. v případě, že by z Vaší strany nedošlo k úhradě celé Kupní ceny ani do 10 dnů po její splatnosti. Smlouva se uplynutím této lhůty ruší bez dalšího a o zrušení Smlouvy Vás nebudu ani informovat.

5.2. v případě jiného podstatného porušení Smlouvy z Vaší strany jako Kupujícího, zejména v případě nepřevzetí Produktu při dodání v souladu se zvolným způsobem dodání.

6. Jako Kupující jste oprávněni odstoupit od Smlouvy zejména v případech:

6.1. Produkt nebude dodán v dohodnuté dodací lhůtě.

Postup při odstoupení od Smlouvy Kupujícím:

7. Jsou-li splněny podmínky pro odstoupení od Smlouvy, je nutné abyste ve odstoupení učinili jednoznačným a prokazatelným způsobem, nejlépe e-mailem nebo poštou na moji adresu nebo jiným zřejmým písemným způsobem. Odstoupení můžete napsat (provést) úplně neformálně (ovšem musí být zřejmé, od jaké Smlouvy odstupujete, případně jakého Produktu se týká, pokud by se netýkalo veškerých současně zakoupených Produktů), anebo můžete vyplnit a poslat připravený formulář, který je uveden na poslední straně těchto VOP. V případě použití vzorového formuláře Vám potvrdím jeho přijetí nejpozději do 7 pracovních dní.

8. K odstoupení připojte kopii dokladu o platbě, fakturu nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o Produkt u Mě zakoupený. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Samotné nepředložení těchto dokladů ovšem nebrání vyřízení Vašeho odstoupení od Smlouvy. Připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz (ve formě jiného bankovního účtu), pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste platbu uhradili.

Zrušení Smlouvy a vrácení Produktu:

9. V případě platného odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. Pokud došlo již převzetí Zboží, jste povinni je z důvodu zrušení Smlouvy vrátit, a to nejpozději do 14 dní ode dne doručení odstoupení od Smlouvy. Vrácený Produkt jste povinni zaslat prostřednictvím dodavatele poštovních služeb na adresu Martina Čepová, Palackého 1200/11, 669 02 Znojmo; nebo prostřednictvím Zásilkovny (Šitíčko pro miminka, Znojmo, Tyršova 1251/3, ID: 24186). Je také Vaší povinností uhradit náklady související s vrácením produktu.

Vrácení peněz:

10. Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Vám vrátím peníze, které jsem od Vás přijala jako platbu. V případě odstoupení od Smlouvy z Vaší strany a pokud již byl Produkt odeslán, se nevrací Dopravné. Peníze Vám vrátím stejným způsobem, jakým jste mi je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro Vás nebyly spojeny další náklady, např. při vrácení zboží.

11. Pokud před odstoupením od Smlouvy došlo k odeslání Produktu, nejsem Vám povinna vrátit peníze dokud nedojde k vrácení Produktu z Vaší strany nebo dokud prokazatelně neodložíte, že Produkt byl už odeslán zpět.

Náklady

12. Jakékoli náklady, které by Vám v souvislosti s odstoupením od Smlouvy případně vznikly (např. náklady spojené se zasláním oznámení o odstoupení, náklady spojení s vrácením Produktů), nesete sami a nejsem povinna je Vám zaplatit.

Snížení hodnoty Produktu a náhrada škody

13. Pokud dojde k odstoupení od Smlouvy uzavření se Spotřebitelem a současně dojde ke snížení hodnoty Produktu v důsledku nakládání s Produktem jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, jste za takové snížení hodnoty odpovědní. Pokud jste jako Spotřebitel užíval Produkt nebo postupoval při jeho koupi v rozporu se zásadami občanského práva, jste povinen zaplatit mi do pěti dnů od odstoupení od Smlouvy náhradu za snížení hodnoty zboží v důsledku jeho použití, náhradu za opotřebení Produktu a obohacení získané případným užíváním Produktu

14. Nárok na úhradu škody vzniklé na Produktu a za snížení hodnoty Produktu jsem oprávněna jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení Ceny.

Povinnost vrácení poskytnutého dárku:

15. Je-li Vám společně s Produktem poskytnut dárek nebo bonus, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy z Vaší strany bez uvedení důvodů anebo k odstoupení od Smlouvy z mojí strany pro podstatné porušení Vašich povinností ze Smlouvy, pozbývá darovací smlouva bez dalšího účinnosti a jste povinni mi poskytnutý dárek nebo bonus nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či zpřístupněny až po úhradě kupní ceny, není-li na Webu uvedeno, že jsou posílány až po uplynutí lhůty garance spokojenosti.

7. Práva z vadného plnění a reklamační řád

Důležité paragrafy, podle kterých se při reklamaci postupuje: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými Rozhodnými právními předpisy. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925, § 2099 až 2177 a § 2161 až 2174 OZ a dále zákone o ochraně spotřebitele.

1. K Produktu neposkytuji záruku za jakost, a to ani vůči Spotřebiteli.

2. Jako Prodávající odpovídám za to, že Produkt nemá při převzetí vady, a to zejména za to, že (I) má Produkt vlastnosti, které byly ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které byly popsány na Webu nebo které jste Kupující očekávali s ohledem na povahu Produktu, (II) se Produkt hodí k účelu, který pro jeho použití uvádím nebo ke kterému se Produkt tohoto druhu obvykle používá, (III) Produkt odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, (IV) Produkt odpovídajíc množství, míře nebo hmotnosti a (V) Produkt vyhovuje požadavkům právních předpisů.

3. Tato specifikace bezvadného Produktu se nepoužije u Produktů, které (I) je prodáváno jako Produkt za sníženou Cenu z důvodu vady, pro kterou byla Cena snížena, (II) pokud došlo k opotřebení Produktu jeho obvyklým užíváním, (III) je prodáváno jako použité za sníženou Cenu a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které Produkt měl při převzetí Kupujícím, (IV) vyplývá-li to z povahy Produktu. 

4. Pokud se vada v případě Spotřebitele projeví v průběhu 1 roku od převzetí Produktu, má se za to, že Produkt byl vadný již při převzetí, ledaže to povaha vady nebo Produktu vylučuje. Jako spotřebitel ale můžete práva z vadného plnění uplatnit za vady, které se na Produktu projeví v době až let od převzetí Produktu, ale po prvním roce od převzetí musíte vadnost Produktu prokázat. Pokud nejste v postavení v Spotřebitele, odpovídám za vady, které se projeví při převzetí Produktu a pokud je vytknete bezodkladně.  

5. Odstranění Vady u Spotřebitele: Jako Spotřebitel můžete v případě vady požadovat následující:

a) odstranění vady, pokud to není nepřiměřeně nákladné anebo nemožné

Pokud bych vadu odmítla odstranit nebo jí neodstranila řádně nebo by se vada projevila i po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Produkt nechtěli koupit) nebo by z Mého prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží neodstraním, pak můžete jako Spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z Ceny nebo odstoupit od Smlouvy.

b) přiměřená sleva z Ceny. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Produktu bez vady a vadného Produktu, který byl Kupujícímu dodán. 

c) odstoupení od Smlouvy. Odstoupení od Smlouvy bude možné pouze v případě, že vada Produktu nebude nevýznamná, kdy se s předpokládá, že vada není nevýznamná. Jako Prodávající tak bude muset v takovém případě prokázat nevýznamnost takové vady.

6. Uplatnění reklamace

Reklamaci, prosím, uplatněte bez zbytečného odkladu. Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e-mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamuje a jak navrhuje reklamaci vyřídit. K reklamaci přiložte i fakturu či jiný doklad o koupi z důvodu identifikace, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Je-li to možné a účelné pro prokázání reklamované vady, připojte k reklamaci i fotodokumentaci Produktu, případně jiný dokument nebo důkazní prostředek. O uplatněné reklamaci vydám Spotřebiteli písemné potvrzení, ve kterém uvedu datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a Váš kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

7. Reklamaci vyřídím v přiměřené době s přihlédnutím k povaze Produktu a účelu, pro který byl Produkt požadován. Pokud jste v postavení Spotřebitele, tak k vyřízení reklamace musí dojít nejpozději v 30denní lhůtě od jejího přijetí, kdy Vás budu v této lhůtě i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e-mail uvedený v potvrzení o převzetí reklamace, leda byste mi poté sdělil pro účely této informace jiný kontaktní e-mail. V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy (odstranění vady) a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

8. Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci: Uznám-li reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené Ceny nebo vrácení zaplacené Ceny, bude vrácení provedeno stejným způsobem, jako jste hradili Cenu (u platby kartou pak na Vámi sdělený bankovní účet), a to nejpozději do 14 dnů od uplatnění reklamace, jde-li o reklamaci Spotřebitele.

9. Vyloučení práv z odpovědnosti za vady: Práva z vadného plnění nevzniknou, pokud je vada způsobena nedodržením návodu, nesprávným užíváním či nakládáním s Produktem, pokud Vadu sami způsobíte nebo pokud jste o vadě věděli před předáním Produktu. 

8. Spotřebitelské recenze

Jakékoli hodnocení Produktu nebo mě jako Prodávajícího, které je uvedeno na Webu nebo jiných prodejních stránkách, mých profilech na sociálních sítích, v e-mailové a obdobné komunikaci, pochází od osob, kterým byl Produkt skutečně prodán. Jako Prodávající mám přehled o Kupujících, kterým byl Produkt prodán, a v případě pochybností nahlédnu do své evidence potvrzených objednávek, zda dané osobě, která mi recenzi poskytla, byl Produkt skutečně prodán. Případně se jedná o reference, které jsem obdržela od Kupujících v rámci získání zpětné vazby po dodání Produktu. Recenze získávám zasláním žádosti na kontaktní e-mail Kupujících, kdy je tímto způsobem důvěryhodnost recenzí ověřována. Nejsem povinna uvádět všechny recenze, které jsou mi poskytnuty, ale vybírám ty, které zveřejním.

9. Závěrečná ustanovení

1. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který je přístupný na Webu a s jehož seznámením vyjadřujete souhlas při objednávce Produktu.

2. Tyto VOP jsou účinné od 13.8. 2024.

3. VOP jsem oprávněna jednostranně měnit. Závazné je však vždy to znění, které bylo účinné v době uzavření Smlouvy.

4. Smluvní vztah mezi námi se řídí českým právním řádem, zejména OZ a zákonem o ochraně spotřebitele, a to i v případě, že právní vztah obsahuje mezinárodní prvek. Volbou práva dle tohoto článku VOP není Spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

5. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého z ustanovení VOP, nemá tato neplatnosti či neúčinnost vliv na ostatní ustanovení. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení se použije ustanovení českého právního řádu, které je smyslem a účelem co nejvíce shodné.

VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM

(Vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy dle § 1837 občanského zákoníku; podrobnosti najdete v článku VII. našich všeobecných obchodních podmínek. Odstoupení musí být odesláno nejpozději poslední den 14denní lhůty).

Odstoupení od smlouvy

Adresát

Martina Čepová

IČO: 08044961

Sídlo: Spojovací 415, 391 55, Chýnov

Doručovací adresa: Palackého 1200/11, 669 02 Znojmo; nebo prostřednictvím Zásilkovny (Šitíčko pro miminka, Znojmo, Tyršova 1251/3, ID: 24186)

E-mail: info@martinacepova.cz

Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o poskytnutí Produktu:

Datum objednání (uzavření smlouvy):

Variabilní symbol objednávky:

Moje jméno a příjmení:

Moje adresa:

PRO PŘÍPAD, ŽE CHCETE PENÍZE VRÁTIT NA JINÝ ÚČET, NEŽ ZE KTERÉHO JSTE PLATILI PŘI OBJEDNÁVCE:

Peníze mi vraťte na bankovní účet vedený u …………………….banky, číslo účtu:

V případě, že došlo k odeslání a převzetí Produktu, vraťte prosím Produkt na adresu: Palackého 1200/11, 669 02 Znojmo; nebo prostřednictvím Zásilkovny (Šitíčko pro miminka, Znojmo, Tyršova 1251/3, ID: 24186)

Datum:

Podpis (pouze pokud je formulář zasílán v listinné podobě):